Головна » Енергетичні карти » Енергетична карта міста Чернігів

Енергетична карта міста Чернігів

Адміністративний устрій міста

Сучасний Чернігів - адміністративний, промисловий і культурний центр Чернігівської області, який поділений на 2 міські райони: Деснянський і Новозаводський.

Географічне положення міста

Чернігів - місто на півночі України, у західній частині Чернігівської області на притоці Дніпра - р. Десна , займає територію 7856,3 га. Місто розташоване на стику України з Росією і Білоруссю, на перехресті транспортних шляхів сполучення: водних, залізничних, автомобільних, повітряних. Вони проходять з півночі на південь ( з Росії, країн Балтії і Скандинавії у Південно-Східну Європу), із заходу на схід ( з країн Західної і Центральної Європи в Росію).

Демографічна характеристика міста:

- кількість жителів міста: станом на 1 січня 2014 р. на території Чернігова проживає 295,7 тис. жителів;
- щільність населення: густота населення Чернігова складає 3 750 чол./кв.км;
- гендерний та віковий склад: у структурі населення міста переважають жінки. На початок 2013 року їх частка складала 53,6%, чоловіків - 46,4%.

Аналіз вікової структури жителів міста свідчить, що в ній домінують негативні тенденції. У першу чергу це проявляється в скороченні кількості дітей та підлітків ( 0-15 років).

Чисельність населення в працездатному віці зросла, її частка в загальній чисельності жителів збільшилася і склала 66%. На початок 2013 року найчисельніша вікова група працездатного населення 25-30 роки. У перспективі в працездатний вік вступатимуть діти та підлітки, чисельність яких значно менша за групи населення, що вийдуть з працездатного віку. Отже слід очікувати зростання осіб старше працездатного віку. Частка цієї вікової групи в загальній чисельності жителів міста зросла з 14,9% до 19,7%.

Природний приріст

За 2012 рік:

Народжені: 10222 (9,4 на 1000 осіб)
Померлі: 20208 (18,6 на 1000 осіб)
Приріст: −9986 (-9,2 на 1000 осіб)
Природний приріст Чернігова за 2012 рік склав -9986 осіб (тобто відбулося скорочення). Загальний коефіцієнт природного приросту (скорочення) (на 1000 осіб наявного населення) – –9,2.

Аналіз кліматичних умов міста

- Клімат у місті є помірно-континентальним.
- Середня температура січня складає -5,9 °С, для липня - +19,2 °С.

Політична ситуація в місті

  • Рейтинг партій , які представлені у міській раді

За даними соціологічного опитування Поліського фонду міжнародних та регіональних досліджень підтримка політичних партій до січня 2014 року в Чернігові була:
Батьківщина - 17,2% , Партія регіонів -14,5%, КПУ -7,5%, Удар - 4,4%, Сильна Україна - 2,6%, Громадянська позиція -2,2%, Радикальна партія - 1,9%, Свобода - 1,8%. Але з огляду на події , що відбулися в Україні в лютому 2014 року Партія регіонів зовсім втратила своїх прихильників в Чернігові.

  • Аналіз партійності керівників органів виконавчої влади у місті

Протягом лютого - початку березня 2014 владна вертикаль у Чернігівській області зазнала суттєвого пере форматування. Подав у відставку голова обласної державної адміністрації, Член Партії регіонів, Володимир Хоменко, який обіймав цю посаду з 2007 року. Новим керівником Чернігівської ОДА було призначено депутата обласної ради з фракції ВО "Батьківщина" Володимира Івашка. 
Після трагічних подій Євромайдану та самоусунення Президента від керівництва країною, більшість голів районних державних адміністрацій, районних рад та міських рад обласного значення Чернігівщини вийшли з лав Партії Регіонів. Станом на 14 березня 2014 року в чернігівській області з 22-х голів райдержадміністрацій 18 вважали себе позапартійними, решта посад залишалися вакантними або голови РДА написали заяви про звільнення за власним бажанням. Чернігівський міський голова Олександр Соколов є позапартійним. Секретарем міської ради в Чернігові обрано голову фракції ВО ”Батьківщина” Владислава Кухаря.

  • Депутати Верховної Ради України, що пов’язанні з містом

Валерій Олександрович Дубіль - партія ВО ”Батьківщина”, Микола Миколайович Рудьковський- позафракційний, Владислав Анатолійович Атрошенко- позафракційний, Іван Іванович Куровський - позафракційний.

Медіа-ринок міста

На Чернігівщині нараховується:

  • 18 телерадіоорганізацій (державних-2, комунальних -3, приватних-13), здійснюють мовлення 29 телерадіоорганізацій загальнонаціонального мовлення;
  • регулярно виходить у світ 79 місцевих періодичних друкованих видань ( 69 газет, 8 журналів, 2 збірники загальним разовим тиражем 830 тис. екземплярів). Печатні видання найтиражніші - “Деснянська правда” , ” Гарт ”.
  • в інтернет - просторі представлені низка інформаційних ресурсів, серед яких найбільш популярними є “ Високий Вал ”,” Події і Коментарі ”, “ Сіверщина ” , ” Чернігівський монітор ”, “ Gorod.cn.ua”.

Характеристика енергетичної сфери міста

  • Централізоване теплопостачання та гаряче водопостачання

Найбільшими постачальниками теплової енергії та послуг гарячого водопостачання (ГВП ) населенню, бюджетним і комунально-побутовим підприємствам є ПАТ ”Облтеплокомуненерго” - 54% та КЕП “Чернігівська ТЕЦ” ТОВ фірми ”ТехНова ” - 46%.
Теплова потужність ТЕЦ складає 409 Гкал/год, електрична -210 МВт. На балансі підприємства: 63ЦТП ( центральних теплових пунктів) ; 113 км водяних теплових мереж. За даними підприємства підключене теплове навантаження складає:
- на опалення - 181,17 Гкал/год,
- на гаряче водопостачання (макс. год.) - 51,96 Гкал/год.
Для вироблення теплової та електричної енергії використовує природний газ та вугілля марки АШ з теплотою згорання 5189ккал/кг.
До складу підприємства ПАТ ”Облтеплокомуненерго” входить 39 котелень; 49 ЦТП. Загальна потужність 253,7 Гкал/год. В якості палива використовують природний газ.

  • Газопостачання

ПАТ ” Чернігівгаз“ - це газотранспортний експлуатаційний комплекс, до складу якого входять 9 управлінь та 11 районів з газопостачання та газифікації, Менська ГНС, Прилуцький ГНС, АГНКС м. Чернігів та головне підприємство. Підприємство забезпечує наступні напрямки діяльності:
- транспортування природного газу;
- реалізація скрапленого газу;
- виконання проектних робіт та робіт з газифікації;
- технічне обслуговування та ремонт газового обладнання.
Протяжність розподільних газопроводів та вводів в Чернігівській області становить майже 13222 км.

  • Електропостачання та зовнішнє освітлення

Електричною енергією споживачів міста Чернігова забезпечує відокремлений підрозділ “ Чернігівські міські електричні мережі ” ПАТ ЕК “ Чернігівобленерго” . Електропостачання здійснюється від 4 підстанцій 110/35/10кВ, 2 підстанцій 35/10 Кв, 145 фідерів 10 кВ, довжина кабельних ліній електропередач всього шт./км 3076/939,3 км напругою 10Кв, шт./737/499,9км 0,4кВ, шт./км 2339/439,9км. Довжина повітряних ліній -346 км напругою 10Кв-33,2Кв,0,4кВ-312,8км. Технологічні втрати електроенергії на їїтранспортуванні склали 9,94% при нормі 9,97%.Довжина повітряних мереж системи зовнішнього освітлення міста становить 532,28 км, кабельних ліній – 48,84 км, кількість приладів обліку електричної енергії – 152 одиниці. Мережі зовнішнього освітлення знаходяться на балансі управління житлово-комунального господарства міської ради. Обслуговування мереж зовнішнього освітлення виконує комунальне підприємство “Облсвітло” Чернігівської обласної ради.
Загальна кількість ліхтарів, задіяних у системі зовнішнього освітлення міста , становить15686 одиниць, у тому числі:
- з лампами розжарювання -4041од.,
- із ртутними лампами ДРЛ-3397 од.,
- з натрієвими лампами ДНаТ-8248 од.

  • Водопостачання та водовідведення

Здійснюється комунальним підприємством ”Чернігівводоканал”. Джерелом водопостачання міста є підземні води. Загальна кількість свердловин 97шт., із яких 13 вийшли з ладу. Якість води , яка подається у водопровідну мережу повністю відповідає вимогам ГОСТу 2874-82 “Вода питна”.
Система водовідведення складається із самопливних колекторів, каналізаційних очисних споруд (КОС). Системою централізованої каналізації охоплено 57% загальної площі міста -4501га.

Транспортний комплекс

Транспорт Чернігова включає в себе:

  • міські тролейбуси: щоденно на маршрути виходить 67 тролейбусів;
  • автобус - автобусні перевезення на договірній основі здійснюють 14 перевізників; 
  • залізниця: включає в себе залізничний транспортний коридор №9 /Гельсінки-Санкт-Петербург-Мінськ(Москва)-Київ-Кишинів(Одеса)-Димитровград/ проходить по залізничній магістралі Київ-Ніжин-Чернігів-Горностаївка.До вузлової залізничної станції Чернігів підходять одноколійні лінії: Ніжин-Чернігів , Овруч-Чернігів,Чернігів-Гомель; 
  • система автомобільних доріг - траса автомобільної дороги державного значення Київ-Чернігів-Нові Яриловичі (з об'їзною дорогою м. Чернігова) співпадає з трасою міжнародної дороги Є-95 Санкт-Петербург-Псков-Гомель-Одеса і одночасно є ділянкою Крітського автомобільного транспортного коридору №9;
  • річковий транспорт: представлено портовим підприємством ВАТ «Чернігівський річковий порт», на річці Десні.

Промисловість і будівельна галузь міста

Чернігів - місто з розвинутою промисловістю та будівельною інфраструктурою. Промисловість міста представлена 384 суб’єктами господарювання. Серед них 16 найбільших представляють провідні галузі промисловості міста - харчова, легка, машинобудівна, постачання електроенергії, газу , пари та кондиційованого повітря. В місті нараховується 67 будівельних підприємств та організацій.

Базовий рівень викидів СО2 у місті

Обсяг викидів СО2 у 2008 р. складав 5,93 т./рік на мешканців та протягом 2009 – 2010 рр. Дещо скоротився і склав 5,77 і 5,89 т./рік на мешканця відповідно.

Потенціал щодо зменшення викидів CO2 у місті

Спираючись на існуючу динаміку викидів парникових газів, яка наведена у таблиці, Програма сталого енергетичного розвитку міста Чернігова до 2022 пропонує реалізацію енергозберігаючих заходів саме у сегменті транспорту, населення, підприємств теплопостачання, та бюджетних установах. Для виконання планового показника скорочення вуглекислого газу до 2022 року, який передбачає Програма (зниження 16,4 % ), необхідно у натуральній величині отримати скорочення викидів 0,97 т./ СО2 на мешканця. В рамках реалізації Програми передбачається залучення державної фінансової підтримки для оновлення рухомого складу тролейбусів, будівництва та реконструкції тролейбусних ліній; впровадження заходів з енергозбереження шляхом використання новітніх технологій, конструкцій і спеціальних частин для контактних мереж та тягових підстанцій; збільшення обсягів перевезень міським електротранспортом за рахунок змін схем руху міського пасажирського транспорту транспорт та організації нових маршрутів.