Головна » Енергетичні карти » Енергетична карта міста Дніпропетровськ

Енергетична карта міста Дніпропетровськ

Адміністративний устрій міста

Місто розділено на 8 адмістративних районів: 5 — на правому і 3 — на лівому березі Дніпра: Амур-Нижньодніпровський, Бабушкінський, Жовтневий, Індустріальний, Кіровський, Красногвардійський, Ленінський та Самарський.

Географічне положення міста

Дніпропетровськ — місто, розташоване у південно-східній частині України, у степовій зоні. Ріка Дніпро розділяє місто на дві частини: правобережну та лівобережну. Правобережна частина розташована на Придніпровській височині (займає дві третини території міста), лівобережна частина — на Придніпровській низовині. В межах міста у Дніпро впадає річка Самара.Місто розташоване у помірних широтах. Площа міста — 405 кв. км, довжина міста з півночі на південь — 22 км, а з заходу на схід — 32 км.
Територія міста межує з усіх боків з територією Дніпропетровського району Дніпропетровської області.

Демографічна характеристика міста

  • кількість жителів міста: станом на 1 квітня 2014 р. на території Дніпропетровська проживає 993 756 жителів;
  • щільність населення: густота населення Дніпропетровська складає 2 454 чол./кв.км;
  • гендерний та віковий склад: кількість жінок складає 54% від кількості жителів Дніпропетровська, а чоловіків – 46%.

Станом на 01 січня 2011 року, 13% населення перебувають у віці, молодшому за працездатний, 67,5% населення області працездатного віку і 19,5% населення старші працездатного віку.
- природний приріст: природний приріст Дніпропетровська за 2009 рік склав −17664 осіб (тобто відбулося скорочення). Загальний коефіцієнт природного приросту (скорочення) (на 1000 осіб наявного населення) – - 5,2.

Аналіз кліматичних умов міста

  • Клімат міста є помірно-континентальним з м’якою зимою і теплим (інколи спекотним) літом. 
  • Середня температура повітря липня - +23 0С; середня температура повітря січня - - 5,5 С о.

Політична ситуація в місті

Рейтинг партій, які представлені у міській раді

Найчисельнішою в міській раді Дніпропетровська є фракція Партії регіонів. Вона налічує 49 депутатів. 46 депутатів ради є позафракційними. Фракція ВО «Демократи» налічує 11 осіб. Депутатські фракції ВО «Батьківщина» та Комуністичної партії України складаються з 5 осіб кожна.

Після повалення режиму Януковича у Дніпропетровській міськраді відбулося переформатування - депутати на черговій 49 сесіїутворили 3 групи. Найбільшим депутатським об’єднанням із 57 депутатів стала «група народної довіри» «Наше місто», до якої увійшли представники фракцій «Демократи», ВО «Батьківщина» та позафракційні. Керівником групи обрано Едуарда Багдасаряна (ВО «Батьківщина»), заступником голови – Каміля Примакова (ВО «Демократи»). До «Єдиного Дніпропетровська» увійшло 10 депутатів, групу очолив Вадим Гетьман (від ВО «Батьківщина»). Групу «Дніпро», до якої увійшли переважно регіонали (33 особи), очолив Олег Батюков.

Аналіз партійності керівників органів виконавчої влади у місті

Напередодні виборів до Дніпропетровської міської ради 31 жовтня 2010 року позапартійний міський голова Іван Куліченко в липні 2010 року вступив до Партії регіонів, і був висунутий кандидатом на посаду міського голови Дніпропетровська саме від цієї політичної сили. Після революційних подій в Україні міський голова Іван Куліченко 22 лютого 2014 року написав заяву про вихід з Партії регіонів, і до цього часу є позапартійним.

Секретар Дніпропетровської міської ради Романенко Максим Володимирович є членом Партії регіонів.

Депутати Верховної Ради України, які пов’язані з містом

Мажоритарники:

Безбах Яків Якович, Царьов Олег Анатолійович, Бутківський Віктор Володимирович, Морозенко Євгеній Вадимович, Ступак Іван Іванович, Момот Олександр Іванович, Безбах Яків Якович, Циркін Ігор Маркович - усі представники “Партії регіонів”.

За партійними списками:

Павелко Андрій Васильович, Сергієнко Леонід Григорович, Дзензерський Денис Вікторович (ВО “Батьківшина”),, Спіріна Ірина Дмитрівна (КПІ).

Медіа-ринок міста

  • Друкується більше 45 різних газет і журналів. Серед суспільно-політичних видань відомі: «Событие», «Горожанин», «Днепровская правда», «Комсомольская правда – Днепропетровск», «Газета по-днепровски» (тираж 68 300 екз.), «Наше місто», «Лица», «Популярная газета», «Левый берег» (Дніпропетровськ).
  • одна з найбільш популярних, а також, одна з найстаріших газет міста – «ДнепрВечерний», яка випускається з 1933 року, має сучасний дизайн і найширшу читацьку аудиторію. Виходить чотири рази на тиждень, тиражем біля 60 тис. екз.
  • серед телеканалів присутні: 11 Канал, 23 канал – СТБ Дніпро, державний регіональний телеканал «34 канал», 51 канал, 27 канал, ІРТ, Приват ТВ.
  • з радіостанцій в Дніпропетровську виходять в ефір 22 національних FM-станції.

Характеристика енергетичної сфери міста

  • Централізоване теплопостачання та гаряче водопостачання 

Середньорічне виробництво теплової енергії та гарячої води кінцевим споживачам складає 2 970 тис. МВт*год(близько 940 млн. грн.). Втрати енергії при її транспортуванні кінцевим споживачам складають близько 18% (до 170 млн. грн.).

  • Теплопостачання 

Встановлена потужність, Гкал/г - 3 128,19
Індивідуальні дахові та дворові котельні, од. – 42
Генеруючі та постачаючі компанії, од. – 6
Довжина тепломереж опалення, км – 712,42
Довжина тепломереж ГВП, км - 563,88
Кількість ЦТП, од. – 203
Кількість котлів, од. - 1 126
Сумарні втрати тепла в магістральних і розподільчих мережах - 13%.
60% котелень мають термін експлуатації котелень більше 20 років.
15% мереж в аварійному стані.
11% котлів мають КПД менше ніж 85%.

  • Газопостачання

Середньорічне споживання первинних енергетичних ресурсів складає близько 40 млн. МВт*год (15,3 млрд. грн.). Втрати первинної енергії складають 12% (1,8 млрд. грн.). Загальний об’єм викидів СО2 по місту складає 115 тис. тон*рік із них 85% припадає на промисловість.
Нафта – 1 787 тис. МВт*год(4%)
Газ – 11 162 тис. МВт*год(23%).
Електроенергія – 13 697 тис. МВт*год(28%)
Вугілля – 17 185 тис. МВт*год(36%)
Кокс - 4 723 тис. МВт*год(9%)
Споживання газу по галузям:
Житлові будинки – 25%.
Бюджетні будівлі – 3%.
Комунальні підприємства – 20%.
Промисловість – 52%.

  • Електропостачання та зовнішнє освітлення

Вуличне освітлення:

Утриманням мережі вуличного освітлення м. Дніпропетровська, його ремонтом та технічним обслуговуванням займається комунальне Дніпропетровське підприємство електромереж зовнішнього освітлення "Міськсвітло" (далі КП «Міськсвітло»).

Мережа вуличного освітлення м. Дніпропетроська включає в себе:

  • Кабельно-повітряна мережа – 2 225,9 км – зношеність – 26%;
  • Кількість вулиць, що обслуговуються – 1 972 од., складають по класифікації вуличне освітлення розділяють: 

Головні лінії комунікацій міста – 31 вулиця;
Другорядні вулиці – 74;
Обслуговуючі вулиці – 1 867.

  • Шафи керування зовнішнім освітленням – 575 од., з них в роботі 463 одиниці (80%) – зношеність – 62%
  • Електричні лічильники – 463 од., з них диференційовані за часом доби – 200 од. (43%). 
  • Кількість світильників - 62 790 од., з них не в робочому стані 20 505 од. (32%). 

Мережа вуличного зовнішнього освітлення знаходиться в занедбаному стані, оскільки відсутність капітальних вкладень щодо підтримки та розвитку інженерної інфраструктури не дозволяє підтримувати діючу систему та впроваджувати інноваційні, енергоефективні технології. Використовуються морально і технічно застарілі типи світильників, а саме натрієві, ртутні та лампи розжарювання, з низьким ККД та строком роботи, великою залежністю від параметрів електричних мереж та температурних режимів.

Основні проблеми системи вуличного освітлення:

  • високе споживання електричної енергії та значні видатки з міського бюджету на оплату електричної енергії;
  • значні видатки міського бюджету на обслуговування мереж вуличного освітлення, пов'язані з необхідністю частої заміни ламп (лампи розжарювання - строк роботи 6 місяців), постійного ремонту мереж; 
  • низький рівень оснащеності електричними лічильниками, що диференційовані за часом доби (43%), призводить до збільшення видатків з міського бюджету на оплату електричної енергії в 2 рази. 
  • відсутність коштів у міському бюджеті на проведення об'ємних капіталовкладень, які необхідно провести протягом 1 року. 

На вуличне освітлення припадає 2 % споживання електроенергії від загального споживання комунальними підприємствами міста (8%).

Через неробочий стан (32% світильників) та економного режиму роботи вуличного освітлення відхилення фактичного енергоспоживання від базового, який забезпечує 100%-во комфортну та надійну роботу системи вуличного освітлення, складає 27%.

Незадовільний технічний стан та низькі експлуатаційні властивості електромереж зовнішнього освітлення, відсутність дієвої системи управління енергоспоживання зовнішнього освітлення міста, використання застарілих індукційних засобів обліку і неналежний контроль за їх технічними характеристиками та параметрами значно поглиблюють проблему якості освітлення і збільшують витрати із міського бюджету на утримання КП «Міськсвітло», що потребує розробки окремої бюджетно-інвестиційної програми для міського вуличного освітлення.

  • Водопостачання та водовідведення

Протяжність мереж водопостачання, км - 1 984,6
Протяжність мереж водовідведення, км – 1 211,9
Втрати в діючих системах водопостачання - 31%.
Зношеність основних виробничих фондів – 67%
Споживання холодної води містом (питна вода та каналізація), тис. м3 - 176 484
Споживання питної води на душу населення м3/рік - 176,2.

Транспортний комплекс

Транспорт Дніпропетровська включає:

  • міські тролейбуси: працює 17 маршрутів тролейбуса. Були закриті 7 маршрутів. Підприємство "Міський електротраспорт" перебуває на грані банкрутства.
  • трамвай: в місті працює 12 маршрутів трамвая. Були закриті 6 маршрутів;
  • автобус - 12 маршрутів. На марщрутах використовуються залишки радянського автопарку у вигляді ЛАЗів і ЛіАЗів, а також вживаних автобусів з Німеччини;
  • маршрутне таксі: прокладено по всій території міста;
  • метро: найкоротший у Європі. Він має усього 6 станцій;
  • залізничний транспорт: Дніпропетровськ - центр Придніпровської залізниці. Основними транспортними потоками, що проходять через Дніпропетровськ є напрями Донбас-Західна Україна, Київ-Крим та Одеса-Москва
  • річковий транспорт;
  • повітряний транспорт: 2516 пасажирів можуть щоденно вилітати з Дніпропетровського аеропорту.

Промислова та будівельна галузь міста

Енергоємність валового регіонального продукту м. Дніпропетровська - одна з найвищих по країні. Це є наслідком особливостей структури економіки міста, яка характеризується високою долею енергоємної промисловості (57% від загального споживання енергоресурсів в місті), призводить до великої концентрації викидів СО2 та погіршення екологічного середовища міста.

Базовий рівень викидів CO2 у місті

Загальний об’єм викидів СО2 по місту за 2010 рік складає 115 тис. тон*рік із них 85% припадає на промисловість.

Потенціал щодо зменшення викидів CO2 у місті

Основна ціль МЕП до 2015 року за рахунок впровадження заходів в бюджетній ( 333 будівель), житловій (1118 будівель) сферах та міській системі теплопостачання зменшити викиди СО2 на 9% ( річна економія 77,6 тис. т екв. СО2), започаткувавши сталий енергетичний розвиток міста шляхом:

  • Створення міської системи енергетичного менеджменту; 
  • Запровадження інструментів державно-приватного партнерства; 
  • Залучення позабюджетних коштів до реалізації енергетичних проектів; 
  • Інформаційно-просвітницької діяльності територіальної громади міста.