Позбутись смогу можна завдяки моніторингу якості палива 0 206

Сьогодні в Орхуському інформаційно-просвітницькому центрі при Міністерстві екології та природних ресурсів України відбувся семінар «Вдосконалення національної звітності щодо викидів парникових газів від дорожнього транспорту».

Під час заходу, організованого проектом Clima East, представники влади, науковці та активісти профільних громадських організацій обговорили шляхи вдосконалення опрацювання інформації щодо енергетичної статистики у секторі дорожнього транспорту та розрахунку викидів від нього.

Директор Департаменту з питань зміни клімату, охорони атмосферного повітря та забезпечення озонового шару Міністерства екології та природних ресурсів України Світлана Гринчук нагадала, що Кабінет Міністрів України ухвалив у грудні Концепцію реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року. Ця концепція передбачає підготовку низки документів, скерованих на запобігання та адаптацію до зміни клімату.

Як зазначила пані Світлана, кожен житель великих міст може відчути шкоду від викидів транспортного сектору, які випливають у вигляді смогу. Покращивши моніторинг якості та вмісту вуглецю у пальному дозволить ефективно регулювати ринок палива, відповідно скоротити викиди парникових газів.

Крім того, під час семінару іноземні та українські експерти обговорили:

  • поточну регуляторну основу та підхід до збору даних щодо споживання палива для кадастру викидів парникових газів України;
  • склад та властивості палива, яке використовується в Україні та інших країнах, коефіцієнти викидів вуглецю та нижчу теплотворну здатність автомобільного пального;
  • рекомендації для використання в кадастрі викидів парникових газів України;
  • програму вимірювання вмісту вуглецю в автомобільному паливі України.

«Запровадження повноцінного моніторингу якості пального для дорожнього транспорту дасть змогу контролювати рівень викидів парникових газів у секторі в цілому», – зазначає аналітик житлово-комунальних та енергетичних програм Громадянської мережі ОПОРА, Кузнєцов Дмитро.

На думку аналітика, використовуючи досвід інших країн для вдосконалення моніторингу вмісту вуглецю та викидів від палива у дорожньому транспорті, варто забезпечити конфіденційність комерційних даних. Якщо Україна ухвалить рішення щодо проведення кампанії з вимірювання вмісту вуглецю, буде досягнуто значно вищої точності показників, що навіть може перевищити точність вимірювань в інших країнах.

Попередня новинаНаступна новина

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вибір редактора