Депутати обговорили перспективи виробництва електричної енергію з альтернативних джерел 0 6

22 березня 2017 року на засіданні Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства було розглянуто проект Закону про внесення зміни до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності» щодо покращення інвестиційних можливостей у сфері виробництва електричної енергії з альтернативних джерел” (реєстр. № 6081 від 13.02.2017 року, внесений народними депутатами України Домбровським О.Г., Лівіком О.П. та ін.).

Законопроект направлений на покращення інвестиційних можливостей у сфері виробництва електричної енергію з альтернативних джерел.

Проект акта розроблено з метою імплементації Директиви Європейського Парламенту та Ради 2009/28/ЄС «Про заохочення до використання енергії, виробленої з відновлюваних джерел», відповідно до якої Національний план дій з відновлюваної енергетики на період до 2020 року, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів Україні від 01.10.2014 № 902-р, визначає збільшення частки відновлюваних джерел енергії у валовому кінцевому обсязі споживання енергії сектором електроенергетики до рівня не менш як 11% у 2020 році.

Законопроект передбачає встановлення строку дії технічних умов для об’єктів електроенергетики, що виробляють електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії, до 3-х років. Технічні умови для об’єктів електроенергетики, що виробляють електричну енергію з використанням альтернативних джерел, видані до дати набрання чинності цим Законом, будуть чинними протягом трьох років з дати набрання чинності цим Законом.

Основна мета законопроекту – це усунення перешкод для реалізації нових проектів у сфері відновлюваної енергетики, зокрема щодо «резервування» потужностей на невизначений період у зв’язку з видачею безстрокових технічних умов для об’єктів електроенергетики, а також можливості зловживань з виданими технічними умовами.

Також розглянуто альтернативний законопроект «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо стимулювання інвестицій в об’єкти електроенергетики, що виробляють електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії (реєстр. № 6081-1 від 27.02.2017 року, внесений народним депутатом Рябчиним О.М.)

Цим законопроектом пропонується ввести обмеження на термін дії технічних умов – три роки з можливістю подовження до п’яти. Для подовження строку дії технічних умов необхідно надати оператору мереж документи, які підтверджують початок та хід реалізації проекту будівництва, а саме договори на виконання робіт та постачання обладнання з підтвердженням руху коштів по договорам.

Окрім того, з огляду на те, що технічні умови є невід’ємною частиною договору на приєднання до мереж, у разі сплати повної вартості за договором на приєднання, технічні умови набувають безстрокового терміну дії.

За результатами розгляду, Комітет рекомендовав доопрацювати законопроект № 6081 з урахуванням конструктивних положень альтернативного законопроекту № 6081-1, зокрема врахування положень щодо можливості продовження терміну дії технічних умов до 5 років, та прийняти його за основу у першому читанні у Верховній Раді України.

Також Комітет розглянув низку законопроектів щодо фінансування капітальних ремонтів у багатоквартирних будинках, а саме:
– проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо фінансування капітальних ремонтів багатоквартирних будинків (реєстр. № 3332 від 15.10.2015 року, внесений народними депутатами Юринець О.В., Шиньковичем А.В. та ін.). Проектом пропонується внести зміни до Житлового кодексу Української РСР, Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» та Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» в частині забезпечення здійснення капітальних ремонтів на умовах співфінасування з Державного бюджету України та відповідних місцевих бюджетів в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

– проект Закону про внесення змін до Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» (щодо обов’язку колишнього власника багатоквартирного будинку брати участь в організації та фінансуванні першого після передачі на баланс ОСББ капітального ремонту будинку) (реєстр. № 3695 від 22.12.2015 року, внесений народним депутатом України Фельдманом О.Б.). Метою законопроекту є покладення на колишнього власника багатоквартирного будинку обов’язку брати участь в організації та фінансуванні першого після передачі на баланс ОСББ капітального ремонту будинку.

– проект Закону про внесення змін до Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (щодо фінансування капітального ремонту багатоквартирних будинків) (реєстр. № 5457 від 25.11.2016 року, внесений народними депутатами України Левченком Ю.В., Іллєнком А.Ю., Марченком О.О. та ін.). Законопроектом пропонується установити, що до 01 січня 2026 року фінансування капітального ремонту багатоквартирних будинків, списаних у відповідності із Законом № 417 з балансу міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади, державним чи комунальним підприємством або органом місцевого самоврядування, на балансі яких перебували такі багатоквартирні будинки, додатково здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.

У процесі обговорення вищезазначених проектів законів, народний депутат України Альона Бабак зазначила, що всі ці законопроекти містять положення, які суперечать чинному законодавству, зокрема щодо заборони передачі будинків в управління співвласникам, якщо колишнім балансоутримувачем не проведено капітальний ремонт.

Разом з тим, не можна відкидати права співласників після отримання свого будинку в управління залучати кошти на проведення капітального ремонту з різних джерел. За результатами розгляду зазначені законопроекти рекомендовано повернути на доопрацювання авторам законопроектів.

На думку аналітика житлово-комунальних та енергетичних програм Громадянської мережі ОПОРА Наталії Камінської, заразі держава, навіть за великого бажання, не спроможна забезпечити проведення капітальних ремонтів, як це передбачено зазначеними законопроектами. Наразі ні в місцевих, ні в державному бюджеті немає грошей для залучення на проведення капітальних ремонтів у всіх будинках, які його потребують.

“Разом з тим, необхідно розглянути можливість щодо надання співвласникам дієвих інструментів для залучення коштів на проведення капітального ремонту. Наприклад, програма «Теплі кредити» дійсно працює, гарно себе зарекомендувала та показала, що організовані власники багатоквартирних будинків (ОСББ та ЖБК) вже не бояться брати кредити, з власної ініціативи впроваджують енергоефективні заходи, роблять термомодернізацію та вчасно повертають кредити за підтримки держави. Можливо замість написання популіських законопроектів необхідно запровадити державну програму підтримки для співвласників багатоквартирних будинків, які хочуть зробити капітальний ремонт свого будинку, зокрема на умовах співвфінансування з органами місцевого самоврядування”, – зазначила Наталя Камінська.

Попередня новинаНаступна новина

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *